Ridit islandshäst...

Idag fick det bli ett enklare dressyrpass med Damita i padocken :)
Hoppträning på schemat imorgon så det var mer att bara få igenom henne i båda varven..
Fortfarande lite energilös och inte alls så framåt som hon brukar vara, måste vara fällningen och allt det som är nu! 
Som det ser ut nu så ska jag försöka hinna klippa henne imorgon innan träningen. Så om inte annat kommer hon antagligen tagga till efter det :D
Efter jag ridit färdigt min egna frågade Maria i stallet om jag ville hoppa upp och testa hennes islandshäst Ninja, som dessutom inte är så gammal och under utbildning. Men varför inte liksom, jag gillar att prova nya hästar :))
Det gick väl kanske inte jätte bra, hahaha men roligt var det...
Vet ni att jag faktiskt varit medryttare på en islandshäst? Dis hette hon och var 5år om jag inte minns helt fel. En helt underbar häst som var väldigt duktig och lättlärd. Jag var inte så gammal och ruttinerad på den tiden men det gick faktiskt riktigt bra och ägaren ville t.o.m att jag skulle tävla passgång med henne HAHA. 
Lyckades leta fram en bild på henne, enjoy!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0