Hoppträning

Hoppträningen igår gick jätte bra :)
Uppvärmningen var väldigt nyttig för Damita eftersom hon vill ta så pass stor plats eftersom hela hon är stor, haha.
Vi började med 3 galoppbommar på marken med 4 språng mellan varje för att sedan sätta upp dom till hinder med samma avstånd i mellan.
Det var lite kämpigt, men det gick! :)) Damita var faktiskt lydig (y
Idag tränade vi även på lite omhoppningssvängar, Camilla sa ju till mig i helgen att vi behövde öva på det så jag kände att den där övningen var speciellt tillägnad till mig, var tydligen inte okej att rida sånna omvägar som jag gjorde sist, hahaha.
I alla fall, avstånden stämde och jag höll ett bra grundtempo. Är hur nöjd som helst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0