Hoppträning

I torsdags var det som vanligt hoppträning :)
Det var inte det bästa vi presterat om man säger så, men riktigt bra övningar i alla fall!
Måste bara få stopp på hennes lekande hon ibland sysslar med på träningarna, vet bara inte hur...
Ibland går hon jätte bra men minst lika många gånger gör hon det inte. Visst hon gör sitt jobb och hoppar, men fjantar bara runt i mellan åt men så fort det kommer till tävling brukar hon alltid fullt allvar.
Dock krävs hoppträningarna för att vi ska bli bättre på tävlingarna, så hur ska det gå till när vi ibland inte ens kan hoppa höjderna på träningen som på tävlingarna?
Borde nog bli strängare mot henne, gillar inte att skälla på henne. Dock resulterar det ändå bara till att Camilla säger till mig att säga till henne, haha ups :P
Ser allt för ofta ryttare som slår och skriker på sina hästar så det ekar över hela ridhuset, usch jag kan inte ens tänka mig att göra så...
Istället när jag inte vet hur jag ska göra när Damita får för sig något frågar jag hopptränaren, våld är aldrig en utväg. Och om det nu fungerar för stunden fungerar det garanterat ändå inte i längden.

Blir antagligen hopptävling i helgen i alla fall :)























Alla foton är tagna av Emma Gisslén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0