Årets första tävling!

Nu är årets första hopptävling avklarad! :)
Har absolut ingenting att klaga på mer än att jag kunde vänt snävare svängar på omhoppningen så jag blivit placerad, thats all.
Jag är så fruktansvärt nöjd över både min egen och hästens prestation :))

Igår - 1.00 lokal - dubbelnolla
Det var en pigg Damita på årets första start! Men avstånden stämde och hon hoppade super utan att vara i och knacka i någon bom.
Min hopptränare var på plats och sa att hon hoppade väldigt bra. Hon tyckte dock det var synd att jag inte chansade mer i omhoppningen... Hehe (A)
Räknade ut att jag hade kunnat vinna bara på att rida den vägen alla andra red till 12an. Jag tog en fruktansvärd omväg bara för att jag ibland blir segtänkt när jag har full show med att få tillbaka henne.
Men vinner alltid på tiden i grundomgången, alltid något? Hahaha. . .


 


Idag - 1.10 regional dubbelnolla
Klockren felfri runda.
Denna gången hade hon taggat ner lite och var precis lagom framåt :)
Vad finns att säga, avstånden stämde och hon flög över hinderna som en flygmaskin!
Gjorde tyvärr samma sak som igår genom att ta en längre väg, denna gången till sista hindret.. Men målet var att gå nolla, nästa gång tar vi det till en annan nivå ;)
Min hopptränare sa att det var en perfekt runda och att jag red jätte bra, roligt :D Hon sa att det enda det handlar om nu är att ta snävare svängar om jag vill komma upp och fajtas om placeringarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0