Hopptävling på gärds ryttarförening

Igår tävlade jag och Damita i gärds :)
Vi hoppade en regional 1.10 klass som slutade på 4 fel.
Damita slarvade ut ur kombinationen och plockade bommen, vilket jag tycker hon gör alldeles för ofta ;) Skärpning!
Inga större tabbar från min sida, det enda om man ska vara riktigt petig är att jag kunde hålla tillbaka henne något till sista hindret efter rivet.
Blev väl lite småsur och slutade rida haha XD
Damita fjantade lite i början och blev såklart "rädd" och tittig för allt runt om, med andra ord precis som vanligt, som gjorde att jag fick kämpa lite över ettan och tvåan vilket synd på filmen nedan ;P
För övrigt hoppade min lilla häst super och knackade inte i någon mer bom, dessutom hade jag en bra känsla och allt flöt på som det skulle! :D
Är dock irriterad över att vi nästan alltid lyckas peta ner en bom, hur "felfri" ritten än är, min dagliga otur med andra ord :P
Film från tävlingen kommer här. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0