1.15 debut!

Det blev en lång tävlingsdag idag, massa starter! :)
Tävlade på Mörrums ryttarförening 1.10 + 1.15 (debut!)
Är SUPER nöjd med båda klasserna..
 
1.10 - felfri i grunden men fick två pet i omhoppningen då jag gasade iväg lite för mycket, vinna eller förlora så är det ju! Men kom typ rätt på allting, faktiskt väldigt svårt att komma helt perfekt på alla hinder med den stora jätten till häst jag har vill jag säga XD
Men hon hoppade super och jag hade en sån himla bra känsla :))
 
1.15 - kan ju börja med att säga att jag var skit nervös och trodde inte jag skulle överleva, vissa hinder var verkligen cp höga...
Var en vanlig A:0 bedömning här med bara 10 hinder.
Allt flög på väldigt bra fram till innan 9an då jag kasar av, haha. Trilla av vid näst sista hindret är inget hitt vill jag lova! Men jag har bara mig själv att skylla.
Försökte hela vägen fram till 9an med att fånga upp stigbyglen och jag lyckades få tag i den alldeles för sent och av ren red jag till henne strax innan hindret från en värdelös galopp, fattade själv att det inte skulle fungera så hon vände förbi, tror faktiskt inte ens hon hann uppfatta att vi skulle hoppa det. För en gångs skull var min häst KLOK och inte hoppade det, hade seriöst inte förvånat mig om hon gjort det heller men ändå XD
Tyvärr kasade jag av och fick inte hoppa klart banan :( Men gör absolut ingenting, min häst hoppade som en gud dom andra hinderna och jag fick känna på hinderhöjden som faktiskt var skillnad !
Sån otur att man ska trilla av för en sån skitgrej, men inget att haka upp sig på.
Jag är jävligt stolt över mig själv som vågade rida mot dom höga hinderna och dessutom lägga henne rätt, detta var klart över förväntingarna.
Min häst är helt fantastisk <3
 
Och tack till världens snällaste Felicia som var med och hjälpte till + fotade!
Här kommer videona + bilderna från dagen :D











Kommentarer
Postat av: Alicia

Det såg ju bra ut! Så fina ni är :)

Svar: Tack Alicia! :) Du och Lillys är också superfina :D Hur ser det ut för dig i helgen, om du hade tid med berget?
strawberrywhite.blogg.se

2012-06-19 @ 21:42:16
URL: http://aliciaedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0