Dagens ridpass

Gud vilket härligt väder det har varit idag :)
Blå himmel, strålande solsken och lagom varmt!
Så passade på att rida på dagen och Heidie var självklart med som fotograf^^,

Började att rida runt lite på "rundpadocken", det är tydligen något man har till islandshästar.
Jag tycker det är super roligt att det finns som variation, det är alltså som en större stig, och i detta fall runt lite träd och sånt.
Den kan man använda till full galopp, vanlig ridning eller något som jag tycker är jätte roligt.. Slänga dit några grenar och hoppa lite terräng haha :D
Idag tog vi vanliga hinder och gjorde ett litet kryss som jag skuttade över 2 gånger, Damita blev totalt galen hahaha, eller man kanske ska säga överlycklig.
Kan även passa på att säga att det var jätte mjukt i marken, ägaren har sagt att just rundpadocken inte har lätt för att frysa vilket är toppen :))
Det var mycket att kolla på, bland annat getterna intill var väääldigt läskiga tyckte Damita. Så hon blev något spänd osv i mellan åt, men annars tyckte jag hon skötte sig bra :)

Kände att jag behövde lugna ner henne lite så tog även några varv i padocken efteråt.
Där har det börjat frysa lite nu, men inte blivit stenhårt ännu. Så än så länge fungerar det att rida där också^^,

Men hur sjukt är det inte att det inte kommit någon snö ännu och knappt varit en enda minusgrad? Och att det fortfarande går att rida i padocken i mitten av januari? Hahaha.

Här kommer lite bilder från dagen :D
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0