Beslutsångest

När allt går som en dans tänker man aldrig på vilka problem det faktiskt också kan uppstå att ha häst.
Egentligen är det i princip alltid superenkelt att lösa på något sätt, men jag vill ju i stort sett ha allt perfekt som jag hittils nästintill alltid haft enligt mig själv.

Idag står Damita ensam och det är inte okej någonstans!
Hennes sällskap försvann ju väldigt hastigt vilket gjorde att jag inte hann med att tänka ut hur jag skulle göra.
Jag trodde att jag hade löst det superbra tills vidare men igår visade det ju sig att så var inte fallet, super eller inte..

Ridhusavgiften har även höjts med 150% vilket inte ens är rimligt egentligen. Jag har "tur" som bara har en häst vilket gör att priset ligger på 2500 - förra året alltså 1000 kr jämnt.

Om man byter stall finns inte närheten till ridhuset längre, men samtidigt där ridhusavgiften numera är svindyr. Byter man ridklubb till Sölvesborg där årskostnaden bara ligger på 800 tvingas jag även byta hopptränare vilket jag inte heller vill, gaah. Problem!? Svar ja...

Aja, egentligen är huvudsaken att jag får vara tillsammans med min häst <3
Allt löser förhoppningsvis sig på ett eller annat sätt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är helt galet den där höjningen ! Kan tycka det är ok att ta 100 kr/gång sådär om jag skulle vilja dit och träna nån mer gång.. Men jag vet inte om jag är så sugen på det heller egentligen :P det blir ju rätt "dyrt" för att åka o träna då, 150+100 och sen körning från Karlshamn och tillbaka.. Nja.. :) då får jag hellre träna i K-hamn för Jana istället tills Camilla kan börja ha hoppträning hemma igen, himla skönt att bara kunna rida dit :)

2012-01-09 @ 13:52:55
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/
Postat av: Sandra

Eller hur!

Det är helt sjukt :P

Men du har väl inte varit medlem tidigare? För jag läste att de som inte varit det fick betala 2011 kostnader^^,

Jag har inte bestämt mig ännu hur jag ska göra, det känns som hur jag än gör blir det skit dåligt!

2012-01-09 @ 17:22:57
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej jag har inte varit medlem innan, eller tror jag var medlem för typ 100 år sedan när jag var medryttare till min kompis ena häst som hon ofta åkte till ridhuset med. Då fanns det typ nåt "medryttar-medlemskap", eller nåt..



Men nä, tror inte jag ska in och träna nåt till Snappis, möjligen nån gång kanske endast för att få träna för Camilla. Men ska prova att träna för Jana i nästa v med tänkte jag, har hästen bara 2-3 min skrittväg till hans ridhus. Så får se :)



Men kan du inte träna för Anders på boke annars ? Han är superbra :)

2012-01-09 @ 17:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0