Dubai dag 4

Igår trodde vi att vi skulle besöka världens största shoppingcenter men det är tydligen lätt att blanda ihop alla gigantiska byggnader här x)
Vi var på något som hette Mall of the emirates som är ett jätte stort aktivitetscenter skulle jag kalla det där det bl.a fanns affärer, ett "snöland" som såg ut som en sagovärld, bowling, massa "spel" prylar och t.o.m karuseller...
Det var något av det sjukaste jag har sett, där kan jag tänka mig att det är roligt att gå som liten. Mindre roligt för föräldrarna, för herregud vad det fanns mycket att lägga pengar på!
Vi kollade mest runt och fotade samt åt :)
 
Idag har vi besökt stranden vi var på första dagen.
Tog med mig kameran denna gången så jag kunde fota Dubais kända "S" byggnad som ligger precis intill.
Så himla roligt att kolla på alla japaner som är precis överallt och ska fotografera och se hur som pooserar framför kameran, hahaha.
Senare fram emot eftermiddagen/kvällen tog vi tåget in till Dubai mall, som är världens största shoppingcenter (dit vi  trodde att vi åkte igår) och besökte Burj Dubai, som är världens högsta byggnad på hela 828m!! Man kan åka upp till toppen för runt 150 svenska kronor, men man kan även komma upp en bit i den gratis.
Shoppingcentret på 1200 butiker säger sig själv hur enormt det är, det hade tagit flera dagar att gå igenom det. Jag gick in lite på H&M, Topshop och Louis Vuitton (bara för att), men ska åka tillbaka någon annan dag för att handla tänkte jag :))
 
Nu sitter vi i lägenheten och hela familjen är slut i fötter och ben utom jag, så det händer väl inte så mycket mer ikväll haha.
Klockan är snart halv tolv på kvällen här och det är 27 grader ute (!!!), klagar inte ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0