Dubai dag 12

Får väl börja med att önska er alla där hemma i kalla Sverige en glad Lucia eller vad man nu säger ;)
 
Idag började det med att vara lite mulet här, men det klarnade upp sen framåt förmiddagen så vi åkte till stranden lite senare än vanligt idag (:
Dock var det ändå inte den klara himlen och starka solen hela tiden som det brukar, utan det var växlande moln och behagligt varmt!
Idag var det höga vågor så det räckte att gå ut till knäna så var man dränkt x) Fotade inte förrän strax innan vi skulle åka hem vilket var synd eftersom dom var betydligt högre när vi kom, men men.
Lite jobbigt ibland att man får bada mer i sand än vatten när strömmen virvlar runt på det grunda, som även är det enda stället som går att vara på när den är som starkast.
När jag var 9år drogs jag ut med vågorna i Thailand så badvakterna fick simma ut med en bräda och hämta mig, sen dess har jag haft stor respekt för dom även om jag klarar av mer nu än då. Nu i efterhand kan man väl nästan skratta åt det och tycker att det är lite pinsamt, men där och då var jag rädd. Så liten och smal utan att bottna och jag bara drogs längre och längre ut och fick vågorna över mig utan något forfäste, vilka roliga minnen man har ;) Då kan jag även passa på att berätta om när jag och pappa skulle åka Parrafly i Turkiet (fallskräm efter en båt), när vi var som högst uppe släppte vinden och vi åkte frittfall ner i havet och båten fortsatte att gå när vi var under vattnet, hahaha... Dessa semesterminnerna är inte och leka med! :D
 
Tillbaka till verkligheten, nämligen Dubai..
Nu har vi precis gjort oss i ordning och ätit och redo för lite shopping i Dubai mall, världens största shoppingcenter med 1200 butiker :))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0