Sässongens första hoppträning + dagen

Igår hopptränade jag och Damita för första gången på typ 2 månader.
Fyfan vad man hinner tappa ridkänslan på så kort tid :o Herregud, allt kändes sjukt ostabilt XD
Dessutom blir min häst så "burdus", som min hopptränare brukar kalla henne, när hon inte hoppat på ett tag, haha..
Men men, det tar nog någon träning till sen är vi förhoppningsvis tillbaka där vi slutade :)
 
Idag har det inte hänt speciellt mycket så jag har passat på att ägna lite extra tid åt min lilla vovve.
Vi tog en härlig morgonrunda och senare på dagen gick vi även lite längre uppe i skogen. Utöver det har vi busat och tränat massor i trädgården :))
Har även hunnit med att frisera Alicias lilla ponny, blev skitsnygg ;) Imorgon är det min som får bli offret, manen är snart 1m känns det som.....
 
Kvällen tillbringades som vanligt i stallet.
Red och trimmade henne på en åker idag i närmare 1h för hon var jobbig i galoppen, och jag ger ju inte mig förrän allt går som jag vill fastän man får köttiga händer....
Jaja, man får se det positivt. Förhoppningsvis är hon välriden till imorgon :D Haha.
Hästar har ju sina dagar, i alla fall min, och idag var ingen höjdardag helt enkelt ;P
 
Mitt nallehjärta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0