Vad har hänt med energin?

Nu är jag precis hemkommen från stallet.
Vädret höll sig, alltså inget regn under tiden när jag red, yes !
Blev ett ordentligt dressyrpass i padocken idag i ungefär 45min :)
Dom senaste dagarna, eller rättare sagt den senaste veckan sen i torsdags när jag tränade, har Damita varit mycket segare än vanligt... Eller inte seg, men energin har försvunnit helt!
Jag vet inte riktigt vad det beror på, men hon fick lite extra mat nu till kvällen så får vi se om det gör någon skillnad...
Annars var hon rättså fin, men utan den energin från bakbenen blir det en helt annan häst att rida :P
Kändes som hon mest bara "sprang" idag när jag tryckte på henne, haha.
Jaja det får bli till att använda sporrar imorgon på hoppträningen :)) Kan hända att dom inte behövs, men jag måste i alla fall ha dom försäkerhetsskull så hon inte blir som hon var på träningen sist haha. Det gör att även jag rider katastrofalt dåligt och allt blir skit :D
Amanda har även motiverat mig till att använda en hästmassör, jag tror faktiskt det hade behövts på Damita. Hon har med all säkerhet både låsningar och spänningar...


Hur söt får man lov att vara? Kolla ögonen, smälter :') <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0