Godmorgon :)

Kan börja med att säga godmorgon, haha x)

Damita fick vila igår, kom på att jag ridit hela veckan :) Och det är ju inte mer än rätt att hästar ska få stå minst en gång i veckan i alla fall^^,
Min energi pälsboll kräver mycket ridning, hon är ändå alltid lika pigg och glad. Har hon stått en dag märker man det direkt! Haha...
Så jag försöker alltid att rida 6 dagar i veckan, min häst verkar må bäst av det.. Sen är det ju lite olika från häst till häst :)) Men självklart kan inte det alltid hålla eftersom det kommer förhinder ibland^^, Men ja, hon dör inte ;)

Kan även tillägga att Damita börjar bli riktigt fin i kroppen nu :) Kan det vara alla uteritter på ryssberget må tro? Jag vet faktiskt inte, men där är ju väldigt mycket backar osv som får dom till att jobba på ett helt annat sätt. Visst har hon mer muskler att bygga, främst på ryggen, men det är riktigt roligt att se resultat :D
Jag har hört hästar som fått hovbölder och annat för att dom ridit för mycket på ryssberget, men det har aldrig drabbat min häst. Red där väldigt ofta förra sommaren också då jag hade hästen i närheten.
Dock så måste min häst vara gjord av stål som aldrig varit halt eller haft någon annan skada, bara när hon blev påkörd, men inte ens då visade hon någon som helst hälta...
Men man ska aldrig säga aldrig, och självklart är jag försiktig ändå. Det är hårt i marken på många ställen där, men det finns även mjuka gräsvägar där det går utmärkt att både trava och galoppera^^,

Nu ska jag börja rensa gårdagens bilder :)
Det får bli en ny bild på Damita så länge!


Ögongodis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0