Vilddjuret i padocken.

Idag red jag, Jane och Maja i padocken i "ovädret" x)
Blåsten gjorde hästarna stirriga, i alla fall Damita :P
Det började med att jag hämtade en dyngsur och galen häst från hagen som hade sprungit som en dåre och i padocken fortsatte det ungefär likadant...
Hon var överladdad och att få henne lugn idag kändes totalt meningslöst.
Dock gick hon faktiskt hyfsat fint ändå även om det gick i en lite för hög växel och att hon drog iväg lite i galoppen.
Idag testade jag faktiskt hoppa ett litet hinder med Damita och det gick hur bra som helst :)
Har ju fått vara överförsiktig med tanke på min rygg som var kass innan, men nu verkar jag helt återställd igen. Härligt!
Vi träffade även på några andra tjejer i padocken som jag inte sett tidigare, vars ena tydligen var en som följde mig och Damita. Hahaha. Roligt :D

Imorgon blir det ridning tidigt på morgonen för att sedan bege sig till veterinären för att fullvaccinera Damita mot botulism^^,
Så om det inte varit för den saken hade det blivit hoppträning på torsdag, men nu får jag vänta ännu en vecka till istället :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0