Gårdagens hoppträning :)

Gårdagens hoppträning gick hyfsat bra :)
Jämfört med förra gången gick den ju helt fantastiskt, hahaha.
Men Damita fick ett ordentligt dressyrpass dagen innan vilket hon behövde! Hon kommer alltid att vara pigg och taggad i hoppningen, man märker i alla fall att hon är en riktig tävlingshäst vilket även i stort sett alltid syns på min tid :D
Jag gjorde ett par tabbar, men min häst tycker det är så roligt så hon hoppar verkligen alltid som vanligt... XD Ibland hade jag önskat att hon stannat faktiskt hellre än att jag halvt ska dö :/ Hahaha.
Hur som helst så ser jag avstånden på ett helt annat sätt nu än vad jag gjorde för något år sedan så det går verkligen framåt :)) Vissa träningar går bättre än andra men tävlingarna nu går i stort sett alltid jätte bra :D Skönt!
Damita är så pass stor och tar så stora galoppsteg så det är faktiskt svårt att hitta ett perfekt avstånd på henne alltid vilket både min hopptränare och duktiga Li som också hoppat henne sagt. Så det var skönt att få bekräftat att det inte bara är jag som är urkass ;P Dock löser jag nästan alltid situationen ändå vilket gör att det oftast aldrig blir några mongohopp längre.
Igår la jag henne i skiten på en oxer, men ingen kan faktiskt säga att det är synd om min häst för det. För hon har öronen framåt och tar sig över ändå utan att bli tvingad av mig. Där ligger skillnaden :) Camilla sa som vanligt att hon är väldigt vig för sin storlek och det är hon också! Dessutom världens snällaste och positivaste <3

Någon gång under 2012 kommer vi vara redo att starta 1.20 om jag kan hålla min kropp hel förstås... hahaha. Sen i somras har jag skadat mig 4 gånger vilket påverkat både ridning och hoppning och det gör ju att man får backa ett steg hela tiden :/ Hade vi fått hålla igång utan alla skador hade vi startat LA i Björbäck, så tråkigt att allt skulle hända och sätta hinder för mina mål.
Men men, ingen bråttska och blicka framåt så ska det nog bli hur bra som helst!
Nästan alla i min ålder som tävlar idag har börjat betydligt mycket tidigare än jag, från ponny och gått uppåt. Jag började från 0 när jag fick Damita, så jag är faktiskt jätte nöjd med mitt jobb (y

Nästa vecka lovar jag att det ska bli en film eller foton från träningen :)


My own black diamond <3

Kommentarer
Postat av: Simone

Hej.

Jag är jättenöjd med bilden jag vann av dig. Den sitter inramad i hallen.

Till min fråga. Skriver du ut bilder för pengar också? Har nämnligen 2-3 bilden som jag gärna hade velat få upp på väggen :)

Vad tar du per bild i så fall?

Mvh Simone

2011-10-30 @ 23:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0