Första hoppträningen på 5 veckor!

Idag har jag hopptränat, det var så himla kul! :)
Ska även tilläggas att det var 5 veckor sedan senast och då var inte min rygg 100...
Idag fick jag bevisat att min rygg är reparerad efter den rejäla sträckningen och det känns verkligen hur skönt som helst :D Kunde t.o.m hjälpa till att bära in hinderna vilket jag inte kunnat göra på ett bra tag :P

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min träning, speciellt med tanke på att det var ett tag sedan sist.
Sen att jag var lite urfokus och glömde banan osv. är inte min hästs fel, hahaha.
Känner verkligen att jag har haft paus från hoppningen, dock måste jag säga att jag fick in avstånden bra för det mesta ändå!
Damita gjorde sitt jobb, hon kan verkligen sin grej. Alla tabbar är i stort sett alltid mitt fel men Damita löser oftast det och det kallar jag samarbete, känner verkligen att hon litar på mig!
Om man ska kolla på själva hoppen så behöver Damita ett par hoppträningar till först innan hon släpper helt och börjar hoppa riktigt bra (: Min hopptränare Camilla sa dock att hon hoppade bra, men jag vet att hon kan bättre :D Jag känner verkligen i sadeln när hon är lös och hoppar riktigt väl.

För att sammanfatta det hela är jag hur nöjd som helst och det är bara så roligt att ha börjat hoppa igen, detta är verkligen något som gör mig glad :) Sen älskar jag mitt lilla hjärtegryn till häst, hon blir helt övertaggad så fort det står ett hinder framför henne. Det är så himla roligt och se att det faktiskt inte bara är jag som tycker det är roligt :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0