En ristande häst?

Damita har fått något konstigt för sig och har börjat rista sig i stort sett hela tiden när man rider och biter på sig själv? :S
Hon både flänger med huvudet, skakar hela kroppen och biter sig själv i pälsen överallt precis som hon har miljoner flugor på sig...
Jag är inte säker, men det verkar faktiskt som det kliar i pälsen på henne. Hon har redan satt en enorm vinterpäls vilket hon alltid gör väldigt snabbt så jag har bestämt mig för att klippa av allt imorgon och se om det hjälper.
F.ö var hon så himla fin idag! :)
Red i padocken och försökte sysselsätta henne så mycket som möjligt så hon slutade med att rista sig och det fungerade faktiskt, toppen!

Jag kunde även inte motstå med att anmäla mig till en tävling lite längre fram x)
Har inte hoppat på länge nu men min rygg är bra så nu ska jag väl snart vara på g igen.
Hade planerat att hoppträna nu på torsdag, men Damita skulle tydligen vaccineras igen på onsdag...
Veterinären var ju hos oss bara för en månad sen och vaccinerade henne, men vi valde även att vaccinera henne mot något som vi inte gjort de senaste gångerna så då fick vi typ börja om med det :P Det var inget superviktigt, men lika bra att vaccinera dom mot allt som går.

Hittade en bild på en väldigt annorlunda klippning.
Kanske så Damita kommer se ut efter jag sätter händerna i en klippmaskin för första gången?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0