Hoppträning

Idag så har jag och Damita hopptränat för Camilla :)
I vanliga fall tränar vi på torsdagar men denna veckan flyttades den till onsdagen istället :P
Vad ska man säga om träningen... Den var väldigt blandad faktiskt!
Uppvärmningen som bestod av travbommar som sedan byggdes upp till ett litet räcke med galoppbommar gick bra. Kändes som jag hade Damita framför mig.
Vi fortsatte sedan med en linje som först skulle vara på 6 galoppsteg och sedan 5. Damita som inte bara är pigg utan väldigt storgalopperad fick det trångt på sina sex, men efter att ha gjort en halt fick jag henne betydligt mycket lydigare och kunde utföra mitt arbete.
Så långt gick det rättså bra tycker jag (: Men när vi sedan skulle börja hoppa bana la sig Damita helt i handen och ville bara dra iväg. Jag fick ta några hinder i taget och det kändes inte allt bra.
Då kom vi på att sätta tyglarna i dom nedersta hålen på mitt kimblewickbett där jag aldrig haft dom tidigare eftersom det oftast inte behövs ;P Som Camilla säger, hon är typ "vild" varanann träning, hahahaha. Typiskt ston....
När vi fixat till med bettet provade jag igen och då gick det hur bra som helst :D Damita släppte helt i handen och jag kunde utan problem reglera mitt avstånd, så träningen slutade alltså kanon. Härligt! :)))

Nu ska jag kolla på Bonde söker fru ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0