Tävlingsresultat från dagen!

Idag var jag som sagt och tävlade på Sölvesborgs ridklubb (Bokeslätt) :)
Olga var med och hjälpte till, hon är bäst <3
Imorgon är det regionala tävlingar och då är det min tur att assistera Olga! :D
Världens bästa mamma fyller även år så ska baka en mumsig tårta^^,

Resultaten:

1m: Felfri och 3e placerad av över 40 starter!
Hade lite dålig galopp in på första hindret men sedan gick hela banan som en klocka :D
Damita blev verkligen galen på ärevarvet, hon tyckte det var jätte roligt på den stora gräsbanan.

1.10: Felfri i grunden men red tyvärr ett i omhoppningen.
Damita gjorde lite som hon gjorde på träningen i torsdag dvs. springa iväg innan hindrerna.
Men jag gjorde precis som Camilla sa så gick det bra ändå! :)
Hon sa nämligen att hon får skylla sig själv om hon drar iväg så men att jag ska lösa situationen så bra som möjligt med att hålla tillbaka henne så hon inte blev så "lång" :))
Detta gjorde att hon hoppade mer väl och inte rev, så om hon vill springa iväg är det upp till henne och sen kan hon då ha sina nedslag som hon faktiskt blir riktigt sur över sa Camilla, hahaha. XD
Men jag gjorde så gott jag kunde trots att hon var pigg så jag är även här supernöjd! :D

Och vissa personer är ju bara så avundsjuka, pinsamma och jag vet inte vad... Jag skäms t.o.m bara av att läsa vissa saker :o Och det vet jag även andra som håller med om XD
Lilla vän, man kan inte komma perfekt på allting. Det handlar om att lösa situationen beroende på vilket humör hästen är på. Det går inte att åka igenom en 1.10 bana med så bra resultat ! Inte ens som en häst som Damita som ställer upp i alla lägen... Damita är 166cm och ganska maffig, tro mig, henne måste man verkligen rida!! Suck . . . . . .
Tack för alla andra fina kommentarer jag fått idag, ni är guldvärda :)


Gammal bild från 1.10 rundan på Frosta RF













                                                                                                    

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis till en fin placering! :)

och du.. lyssna inte på avundsjuka barnrumpor :D

2011-05-21 @ 19:50:57
Postat av: evelina

Superfin runda gjorde du i 1 metern såg jättebra ut :) du har verkligen gjort ett jättebra jobb med den hästen. Grattis till superfina rundor :)

2011-05-21 @ 20:17:42
Postat av: Sandra Karlsson

Emelie - Tack så mycket :))

Ja det är ganska illa att bete sig som en barnrumpa när man nästan är 25 är XD

Evelina - Tack vad glad jag blir :) Det kan inte alltid gå perfekt och man rider inte bättre när folk som skriver ut mina resultat på bloggen med en negativ bedömning sitter och glor... :/

2011-05-21 @ 21:54:40
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: ida

Vi har pratat om detta innan, Men denna personen trycker ner alla andra bara för att själv må bra! Det är ju de som är så jävla patetiskt.. Avundsjuka j*vel!

2011-05-21 @ 22:07:21
URL: http://idaremelin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nej precis. Men tycker inte du ska bry dig om dom som snackar skit. Dom är ju som sakt bara avundsjuk. Fortsätt som du gör och lycka till nu på resten av dina tävlingar :) Och skit i vad andra tycker :)

2011-05-22 @ 08:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0