Lokal hopptävling för hästar på hemmaplan !

Idag var det lokal hästhopptävling på snapphanarna :)
Jag var dock inte med och tävlade, av olika anledningar...
Bl.a. blir hon så "kaxig" på hemmaplan, enligt Camilla är underlaget inte bra så hästar vrickar lätt sig och sedan tävlade vi förra helgen med jätte bra resultat och ska på 2 dagars tävling nästa vecka^^,
Därför struntade jag helt enkelt i det!

Så iställer var jag med och hjälpte till och "jobbade" :P
Om man jobbar ett visst antal timmar får man ridhuskortet gratis nästa år, ganska najjs så jag tvingade med pappa också :D
Han stod på framhoppningen, herregud vill inte ens veta vilken kaos det var där.
Först kom en och klagade på att det var för mycket ryttare inne på framhoppningen och sedan var det en som kom och klagade på att det istället var för många inne på framhoppningen, hahahaha.
Pappas svar: Men då kan ju jag skicka ut allihopa så kan ni ta listorna och ropa in vilka och hur många som ska in i taget. HAHAHAHAHA, thats my dad!

Sedan när han fick reda på att det var gratis funktionär mat skickade han in några stycken på framhoppningen samtidigt så han hann gå och äta och lämnade allting... HAHAHA, jag döör .
Han lär ha gjort stor nytta, dom vill nog ha han på tävlingen imorgon också......

Jag själv hamnade i cafeterian och fick ett rent helvete XD
En gång blev kön gigantisk när jag var där inne själv, i stort sett alla ville ha kaffe men muggarna var slut där inne och jag kunde inte lämna det för att hämta nya, 4st toast var i grillen samtidigt och jag visste inte vilken som hade beställt först så när jag ropade att en toast var färdig kom typ 456789st andra. LYCKAT RUT!
Tillslut kunde jag inte ens räkna så stressad jag blev....

Olga tävlade Akke 1.10 idag också och guud vilken snygg runda dom gjorde! :))
Resultatet går inte att kolla på utan man måste ha sett ritten!
Superduktiga helt enkelt :D


Nu ska jag rida och sedan ska min familj hem till Olga och äta middag och tagga inför Öland! :D
Sista partajandet innan vi åker, så det måste bara bli bra.















                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0