Lokal hopptävling på Olofströms ridklubb!

Idag var det då sässongens första hopptävling och det ägde rum på Olofströms ridklubb :D
Jag hoppade 1m och 1.10.

1m - jag satt och kollade på laghoppningen innan klassen och trodde jag skulle hinna i god tid till min start efteråt men inte alls... Fick stressa som fan och hann knappt rida fram :/ Var likadant för dom andra som startade precis i början och såklart kunde dom inte flytta fram det lite så det blev till att hoppa innan hon var riktigt uppvärmd. Damita var JÄTTE stel! Dock kanske inte det syns jätte mycket på videon jag kommer lägga upp, men det kändes. Hon lyssnade inte alls på mina skänklar i svängarna och var liksom tillbaka dragen i hela kroppen. Men det var absolut inte hennes fel. Vi hade ju inte hunnit rida fram tillräckligt... Är inte alls nöjd med rundan! Fick till några dåliga hopp osv. Jag vet inte om hon såg ett spöke eller vad hon sysslade med på sista hindret i grunden. Hon var sneställd och jätte spänd och vände förbi. Sen när vi tog det igen var hon lika stel men hoppade i alla fall, men rev.. Aja :)
Resultat: 8 fel

1.10 - Damita var jätte mjuk och fin! Red fram henne ordentligt denna gången :) Hon fick till ett konstigt språng på 1an men det får hon faktiskt skylla sig själv med... Visst jag kunde haft liite mer galopp men hon låg faktiskt bra ;o Men hon löste det i alla fall :) Allt flöt på jätte bra tills jag tabbade mig. Jag glömde bort var 5an var och red förbi det av misstag, attans! XD Jätte störigt faktiskt eftersom jag var felfri på hinder och la henne bra på allt annars :/ Men blev ju inte felfri tack vare min volt... Men är riktigt nöjd med denna klassen! :D
Resultat: 4 fel

Laddar upp filmen imorgon :)



Bild från 1.10 klassen!



                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0