Hoppning med Camaro och dressyr med Damita.

Idag provade jag rida en i stallets lilla stora häst (övervuxna D-ponny XD) för första gången :)
Det måste vara det segaste jag ridit på länge :D Hahaha.
Men helt klart mer lagom storlek än min egna elefant ;D
Hur som helst gick det bra tycker jag. Han krävde väldigt mycket drivning. Ingen häst att åka på, man måste verkligen rida hela tiden för att han överhuvudtaget skulle gå framåt i normalt tempo haha. Är inte alls van vid sånna hästar :) Dock hade han trevliga gångarter.
Han fick lite mer fart i hoppningen och det gick brau :) Imorgon satsar vi på en pay and jump vilket ska bli intressant^^,

Efteråt tog jag ett väldigt kort men intensivt dressyrpass med Damita. Red i ungefär 20min och mestadels galopparbete. Damita var jätte duktig och det gick bra! :)

Nu ska jag äta och kolla på bb :D



Foto: Marcus
Bild från när vi löshoppade Camaro en dag. Jag försöker typ smacka på han? Hahahaha.





 

                                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0