Dressyrpass i padocken + lite festligheter :)

Igår tog jag ett riktigt dressyrpass med Damita i padocken :)
Jag började med massa olika övningar för att få henne mjuk och lösgjord. När jag fick henne gick hon knappt att ställa och nu är hon så pass vig på båda hållen att hon hade kunnat bita i mitt ben, haha XD
Och gash vad fin hon var i slutet min skrutthäst, puss på henne <3
Egentligen var det från början tänkt att jag skulle tävla men jag hade varken transport, ridstövlar eller något bett förrän kvällen innan och dagen efter fick jag reda på att tävlingarna inte började 15.00. Både jag och mamma kände då hur oplanerat och kaos allting blev så vi struntade helt enkelt i det :D Det fanns ändå bara en klass att hoppa så det gjorde inte så mycket för min del.. Speciellt inte från förra helgens start i 1.10^^,

På kvällen blev det sedan fest! Kan fortfarande inte fatta hur det fick plats typ 50pers i Heidies hus, hahahaha. Festen slutade med att snuten kom, HAHA dör...

Nu är hästarna nog hungriga så åker bort och ger dom sitt lunch hö :) Damita får äta sitt inne för sen ska jag och Heidie ut i den fina vårvädret och rida, myyys!



Foto: Agnes






                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0