Hoppträning ute på gräs.

Idag har jag hopptränat Damita för Camilla vid 1 tillsammans med Amanda! :)
Vi var ute på gräsbanan denna gången ;P
Dock var det ingen hitt att vara 3 personer och sätta upp en hel bana, men det gick i alla fall.
Medan vi byggde banan stod Damita med alla grejerna på knuten i padocken, hon tog inte ens ett steg åt något håll. Har jag världens snällaste häst? Jaa :*
Camilla frågade om jag vågade lämna henne så, men det tvekade jag inte på. Jag känner min häst väl och vet att hon aldrig skulle göra något om hon inte blev skrämd. Jag hade ju koll på henne såklart^^,
Gissa om min hopptränare blev imponerad över Damita, hon trodde väl att hon var samma galning i all hantering som i hoppningen ;) Hahaha.

Träningen gick i alla fall super! :))
Riktigt svår övning på uppvärmningen faktiskt, men vi lyckades få till det vilket vi hade nytta av sen i banhoppningen då allt gick kanon.
Amanda var höjdrädd och jag antagligen höjdblind, hahahaha. Men över kom vi båda :D
Min hopptränare berättade en sak efter träningen idag som faktiskt fick mig riktigt glad! Hon sa att Damita har ändrat hoppteknik helt sen tidigare då hon i stort sett bara tog sig över på något sätt.
Nu hoppar hon med ryggen och riktigt tar i i sprången, och det var tydligen inget som ändrades från ryttare till ryttare utan att det faktiskt var jag som har lyckats träna henne så bra och nå dessa resultaten! :D
Själva hästens teknik var något som var riktigt svårt att lyckas ändra på om man inte var en proffsryttare som sitter och rider 20 hästar om dagen. Så hon ville att jag skulle känna mig stolt över att ha lyckats med det många andra inte gör och att det dessutom är en stor häst jag sitter på som kräver en hel del ridning som jag nu rider riktigt bra.
Gissa om jag blev glad över att höra detta från en sån duktig ryttare som hoppar 1.50 :))
Och jag hade inte bytt ut min häst mot någon annan i hela världen <3

Och från hoppträning till jordgubbsland...
Smart att plantera ett helt jordgubbsland intill våra hagar? Hehehe :P
Det finns i stort sett inte en enda jordgubbe kvar och imorgon är det midsommar... *ups*
Gubben lär bli glad ;)
Men det kunde ju nästan varit fåglarna som ätit upp det i alla fall?
Till saken, gissa vad jag hittade idag?
En hjärtformad jordgubbe! :) <3
Jag fick direkt en fotoidé jag var tvungen att utnyttja... Har jag sagt att jag älskar min mobilkamera?



















                                                                                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0