Thea på Damita... :)

I torsdags red Thea Damita till mig :)
Med tanke på att min lilla häst har stått i en vecka (bortsett från ett litet pass) så gick det jätte bra och helt över förväntningarna!
Visst var hon lite stel osv. men Thea fixade det bra, i alla fall i både skritt och trav. I galoppen kräver hon väldigt mycket...
Damita är absolut ingen häst man kan åka på, utan man måste verkligen vara duktig och rida. Vilket jag tycker är bra för då lär man sig att t.ex. rida ner en häst på tyglen osv, istället för att bara behöva tänka på hur man själv sitter och om det ungefär går för fort eller för sakta. Det har man så himla stor nytta av sen när man rider andra hästar för då klarar man i stort sett av de flesta (:
Så jag ser i alla fall det som bara positivt, sen får ju alla tycka och tänka precis som de vill^^,

Damita är verkligen ingen svår häst på något sätt utan i princip vem som helst kan rida henne i padocken eller i ridhuset.
Dock kan hon bli väldigt busig vid uteritter och hoppning och är även väldigt lättskrämd vilket gör att hon lätt kan kasta sig till sidan och hoppa till osv...
Men det kräver en duktig ryttare för att hon ska gå bra!

Tänkte i alla fall bjuda på ett par bilder!
Tyvärr orkade inte min axel ta så många bilder, det gjorde faktiskt ont vilket suger...


Damita såg glad ut att äntligen få röra på sig lite :) Här skrittar dom fram...


I början var hon som sagt lite stel...


Men sedan slappnade hon av!


Finisar! :)


Nu ska jag och kusinen ut en runda med hennes vovve Manne, även kallad manneboy (efter manboy) av mig ;)
Ikväll satsar vi på en runda inne på killebom, trevligt! :))
INKÖPEN FRÅN FALSTERBO KOMMER UPP SNART!












                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Emelie

Samtidigt tycker jag att man även borde rida en häst som man kan få en "aha-känsla" på, så man vet och känner hur man ska göra för att att få hästen att gå "korrekt" eller " i form"

2011-07-10 @ 21:29:43
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0