Jag kollar på när pappa arbetar (y

Damita fick vila idag :)
Det har varit kasst väder i stort sett hela dagen så jag kände att jag inte ville tvinga någon att rasta henne ;D
Åkte i alla fall till stallet som vanligt och packade hö och blandade maten ;P
Pappa har även mockat för första gången i sitt liv och jag är faktiskt imponerad ;) Jag fick stå och kolla på när han arbetade, vågar inte "rycka" med min arm riktigt ännu..
Nu ligger jag här i sängen och det ösregnar och blixtrar ute. . . Gissa om jag är glad att vi ställde in hästarna innan vi åkte?^^, Känns inte alls tryckt att ha dom ute när det åskar/blixtrar.
Jag har läst om hästar som dött eftersom järn leder ström så det finns faktiskt blixtrar som slagit ner i marken och lett upp till hästarnas skor, läskigt! :o
Nej den risken tar jag inte för min hästs liv... Inget i hela världen är värt att riskera hennes liv på <3

Träffade även på Lisa som jag varit och kollat på stallplats hos tidigare.
Stannade och pratade en stund, mycket trevligt! :)
Det var evigheter sen jag såg den människan trots att våra stall bara har ett avstånd på 1km?
Jag berättade såklart om mitt fina dyk ner i gräsmattan med Damita och hon berättade om en liknande händelse hon varit med om, hahaha :P















                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0