Uteritt i mörkret x)

Igårkväll red jag och Rebecca ut med pållarna i skogen när det i stortsett var kolmörkt ute, smarta som man är XD
Vi såg inte allt för mycket men underlaget var förvånansvärt bra på de flesta ställerna (y Det var mjukt så vi till och med kunde trava vissa sträckor. Rebecca hade en pannlampa som dessvärre inte hjälpte någonting..... Hahaha!
Annars var vi bara utrustade med massa reflex som då inte hjälpte jätte mycket i skogen :D
En väg var dock fruktansvärd = isgata! Tur att hästarna är broddade annars hade det aldrig gått!

Träningarna drar igång denna veckan vilket jag tycker är både positivt och negativt. Det positiva är ju såklart att man får börja träna igen på dom dagarna man har träning. Men det negativa är att man tvingas rida ut när alla andra träningar är i ridhuset eftersom det inte går att rida i padocken ännu :/

Damita står med broddar på hela tiden, vilket hon har gjort sen den första snön kom. Jag måste bara fråga, alla ni som inte har broddar på era hästar... Hur klarar ni det? :O
Har ni era hästar broddade? Varför/varför inte i så fall?
Jag vet inte hur det ser ut där era hästar står, men hos oss är det skridskobana till och från hagen. Hade min häst inte varit broddad hade hon troligen redan brytit benen x)
Jag hade aldrig vågat ha min häst obroddad nu..

Bjuder på en gammal bild, eftersom jag inte har några nya att komma med! Bilden togs ungefär en månad efter jag köpt Damita. Tycker den är ganska rolig, hahaha :)



Foto: Emma Gisslén


                                                                                                       

Kommentarer
Postat av: Tina

Säger detsamma till dom som inte har broddar?! Vi har broddar på hela tiden vilket funkar skitbra!

2011-01-19 @ 20:29:10
URL: http://tinalicious.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0