T I S D A G -`v´-

Efter att ha släppt ut mina och Lis hästar fick det bli en fika på ritz i stan med Julia, alltid lika trevligt :)
Vi träffas alldeles för sällan, men det blir liksom aldrig av..
I alla fall så blev det mycket prat och skratt på den goda fikan, det gillas!

Vid 1 var det dags för min lilla stjärna att bli fin om tassarna^^,
Under tiden mockade jag i stort sett hela stallet, gud vad snäll man kan vara ibland asså :D
Efteråt tog jag några varv i ridhuset :) Måste säga att det är sjukt härligt att ha ett ridhus nästintill precis utanför stalldörren. Damita står i stort sett bara och glor i hagen nu i detta skitvädret så jag tippar på att hon faktiskt uppskattar att få rasta av sig, utan att bli dyngsur dessutom :)
Hur som helst så gick Damita kanon idag (bort från dom dagliga harhoppen) x) Damita är en riktig räddhare och jag kan säga att det inte blir bättre av att det blåser så ridhusväggarna knakar osv, hahaha.
Men bortsett från det slappnade hon av och bar upp sig jätte fint i alla gångarter :) Dessutom fick jag igenom henne i båda varven så hon var väldigt enkel att flytta och ställa. Världens finaste häst <3
Efter ridpasset fick Damita stanna inne trots att klockan knappt var 4. Tror inte hon hade velat gå ut i ovädret igen om hon själv fått bestämma heller^^,

Nu ikväll har jag självklart kollat på Twilight som gick på TV :D Finns det någon bättre film? Tveksamt...
Man blir typ kär bara att kolla på den :)
Samtidigt har jag chattat med Doo (vår taxi chaufför från Boavista) för första gången sedan vi åkte hem. Det var jätte roligt att höra av från honom igen!
Han berättade att han grät av saknad efter oss och att han döpt sin Taxi till Damita efter mig, världens sötaste <3


Denna tog bara några timmar innan vi lämnade Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0