Årets sista hoppträning

I torsdags var det dags för sista hoppträningen för året :)
Inga höjder utan vi la timmen på teknikhoppning vilket är väldigt viktigt enligt mig.
Camilla sa att detta var nyttigt för Damita, jag håller med eftersom hon gärna blir pigg och vill för mycket så hon tutar gärna bara på och hoppar banan så snabbt som möjligt kan jag känna ibland. Nu var hon verkligen tvungen att lugna ner sig lite, hahaha.
Mycket volter och snäva svängar vilket är superbra träning^^,
Min hopptränare sa även att Damita kan redan allt som har med hoppning att göra och vi vet redan att hon kan hoppa högt, hon är så pass utbildad och klok i huvudet när det gäller hinder och att man säkerligen hade kunnat sätta upp ett hur högt hinder som helst och hon hade hoppat det utan att blinka. Det roliga är ju att hon är så dum i huvudet så hon antagligen hade gjort det även om hon kraschar rakt in i det... Hahaha!

Hur som helst är jag faktiskt nöjd med träningen idag!
Jag red 1h dagen innan och det gav verkligen resultat.
Hon är pigg på hinder, speciellt på träningen då hon blir laddad, men jag fick igenom mitt arbete utan att hon bara drog iväg med mig och hon hoppade bra också :) Så för en gångs skull är det inte bara tränaren som är nöjd, utan jag också ;)
Dock var det en linje med 3 hinder rakt över medellinjen där det skulle vara 4 galoppsprång mellan eftersom det var träning, hade det varit tävling skulle man rida på 3. Det gick kanon på ena hållet, men på andra hållet som pekade hemåt fick jag liiite problem med min vildhäst. Jag och Helena red typ på 3 hela tiden, hahaha. Typ skitkassa XD Men det gick faktiskt till slut, efter några försök....

Sen vill jag passa på att tacka mina underbara vänner att dom tänker på mig också. Känner inte alls mig utanför :) Jag hoppas ni är riktigt stolta över att ni göra det medvetet...


Kommentarer
Postat av: Emelie & Gordon

Hon såg piggelin ut Damita :) men det var nyttiga övningar, roligt :)

2011-12-17 @ 13:52:54
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/
Postat av: Sandra Karlsson

Hon är en pigg häst haha :) Men hon tycker bara det är så roligt, så man får se det positivt (: Hon är dock betydligt lugnare på tävlingar, av någon konstig anledning.. Din häst såg supertrevlig ut! Väldigt smidig för sin storlek. Väldigt nyttiga övningar ja (:

2011-12-17 @ 15:05:15
Postat av: Emelie & Gordon

Jo precis :) de vill väl visa sej från sin bästa sida på tävling sen kan man "tramsa" hemma.. :)



Ja han är jättemysigt, väldigt ridbar och mjuk. Men har haft såna problem med att hoppa just såna här övningar som man inte ska ha nån fart till, han har varit såå fruktansvärt seg och det har verkligen inte hänt ett skit när man bankat på han framåt eller smackat. Och ja då med mina "långa" ben....... :) det har inte varit riktigt bra. Men i torsdags kändes han super ! Han har väl behövt tid på sej att bygga upp sej igen, det var mycket mer kraft i sprången nu än innan :)

2011-12-17 @ 16:10:42
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0