Gårdagens ridpass + outfit

Igår red jag Damita för andra gången efter uppehållet! :)
Jag invigde mina nya agria lindor och tvingade med Ida som fotograf :D Hahaha..
Även jag försökte matcha lite för att få fram en någorlunda snygg outfit för en gångs skull^^,

Hur som helst så gick det jätte bra, speciellt med tanke på den långa vilan för min del :P
Jag känner att jag tappat en hel del kondition och faktiskt även lite andra småsaker ridmässigt, känns som allt var en evighet sen XD Dessutom har även Damita fått vila mycket mer än vanligt.
Men vi tar det i vår egna takt så är vi nog snart helt igång igen! :D
I skritten och traven blev hon väldigt fin snabbt, fick dock jobba lite mer med galoppen, men även den blev bra framåt slutet (:
Damita är mer stel i högersidan vilket inte märks av så mycket förrän man börjar galopperar, så mitt största arbete under mina ridpass brukar ligga på högergaloppen men även högersidan överhuvudtaget, ställa mm...
Tycker det är roligt att ha något att jobba med, tänk vad tråkigt det skulle vara att ha en häst som gick korrekt hela tiden, kom rätt på alla hinder osv :P Dessutom hade man inte lärt sig något på det :)

Här kommer i alla fall en så kallad bildbomb! :D
Ida har fotograferat och jag har redigerat.










































Och till sist lite avtravning... :)












                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0