Damita då och nu...

Tänkte ladda upp lite bilder från hur Damita utvecklats, samt lite ner och uppgångar !

Så här såg Damita ut när jag fick henne. Bilderna är tagna ungefär 3v efter jag fick hem henne. Hon hade inte så jätte mycket muskler och därför såg hon lite tjock ut om magen i vissa lägen, vilket hon nog egentligen inte var :) Hon hade ju bara ridits i 2 år, så inte så konstigt!






Efter en hel del gräs i sommarhagen och mängder av mat från en i stallet blev hon alldeles för tjock. . .




Jag försökte banta henne lite och hon blev rättså fin då tyckte jag...




3 månader efter detta var Damita med om en bilolycka och när jag fick hem henne var hon smalare, och i den banan fortsatte det. Damita tappade både vikt och muskler trots att jag gav henne mer mat än någonsin och hon bara stod i sin box!




När det sedan var dags att sätta igång henne igen efter olyckan (bara 2.5 månader senare) hade hon gått upp en hel del i vikt. Damita var tjock och hade tappat mycket av sina muskler...




1.5 månader senare började hon bli fin igen!




Och ungefär så här ser hon ut idag! :) Emelie som rider, det var den nyaste bilden jag hade.




Uppskattar fortfarande alla de kommentarerna jag fick några månader efter olyckan om hur fin jag lyckats få henne. Blev så himla glad! :)
Jag har lagt ner sjukt mycket jobb på denna hästen, därför är det inte jätte roligt att gå in och läsa på andra ställen att jag har förstört Damita och att hon var finare innan ;P Dock tar jag inte åt mig jätte mycket, men tycker vissa borde växa upp lite haha :)






 
                                                                                                     


Kommentarer
Postat av: Emelie

Iiih fin häst som blivit sånt muskelknutte på senare år ;) stor skillnad mot den unga och outbildade fjanten jag kämpa med ^^

2011-04-07 @ 23:50:27
Postat av: Sandra Karlsson

Wiiiee tack! :))

2011-04-08 @ 08:55:18
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0