Dagens inlägg om vädret och egna åsikter...

I måndags kväll red jag och en annan från samma stall ut.
Det snöade på ganska ordentligt vilket jag tycker är så himla mysigt! :) Bara det inte blir för kallt...
Det bästa med att rida ut när det kommit mycket nysnö är att det går att trava t.om. där det är asfalt i vanliga fall! När dom sedan plogat blir det stenhårt och halt så det bara går att skritta :/
Tur att man har ridhus precis intill stallet. Det underlättar faktiskt väldigt mycket vid denna årstiden. Ibland är det ju sånt kaos på vägarna att man inte ens kan åka ut med transporten, det problemet slipper jag :)

Tänkte även skriva några rader som just handlar om mitt rosa träns, haha :)
Jag vet inga fler som har ett rosa träns till en stor häst, bara ponnisar.. Dom brukar ju även matcha med samma färg till benskydden och allt annat vilket jag personligen tycker är väldigt gulligt till så små hästar och ryttare (:
Jag har köpt ett rosa träns till min stora häst men skulle aldrig få för mig att köpa rosa benskydd osv, där går gränsen för min del som är så pass gammal. Det brukar vara så, antingen hatar man färgade träns eller älskar det. Jag hade aldrig köpt ett rosa träns om min häst inte varit ett sto och svart. Jag tycker det är coolt att ha en så knallig färg på en liten del av utrustningen som gör att det verkligen sticker ut, som det gör på min häst eftersom hon är svart.
Dit jag vill komma är att jag skiter fullständigt i vad alla andra tycker och jag kommer att fortsätta köra mitt egna race som jag alltid har gjort. Jag gillar inte att vara som alla andra och jag både vill och vågar sticka ut i mängden! Hur roligt är det att alltid köpa samma utrustning som alla andra har och vara precis som alla andra?
Jag har mest fått positiva kommentarer om tränset, men jag vet hur många tänker. Känner det enda hit :) Haha!

Våga vara dig själv och stå för den du är och vill vara (:
Älskar min prinsessa, hon betyder allt <3






                                                                                                      

Kommentarer
Postat av: vanessa

Väldigt fint träns, var har du köpt det? :)

2010-12-29 @ 03:07:37
URL: http://vaanessaav.blogg.se/
Postat av: friida (:

hur är de tränset? känns som att det är plastigt? ;p

men väldigt fint på svart häst :D

2010-12-29 @ 09:45:57
URL: http://photosfromfrida.blogg.se/
Postat av: angelica

Vet du något annat ställe man kan köpa färgade träns på? :)

2010-12-29 @ 14:14:40
Postat av: johanna

jag tycker det är fint med färgade träns :)

själv har jag ett grönt till min d-ponny! det brukar jag endast matcha med schabrak! det tycker jag räcker väl :)

det är viktigt att man köper en färg som passar till hästen tycker ja! haha, och rosa passade jätte bra på din! :D

2010-12-29 @ 16:18:40
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Anonym

COolt träns

2011-01-03 @ 23:34:55
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-01-03 @ 23:35:46
Postat av: Michelle

Vilken fin blogg du har;)

Vart har du köpt det tränset?<3

2011-01-03 @ 23:42:04
URL: http://mylittleponniee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hittade precis din blogg när jag sökte efter färgade träns, har länge velat köpa ett till min häst. Fastnade verkligen för det på bilden, måste veta, vart har du köpt det?? :)

Svar: Hejhej! :)Sidan där jag köpte det har tyvärr inte det längre, har för mig att det hette rideonnet.se
strawberrywhite.blogg.se

2013-05-04 @ 16:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0