1.20 debut

Idag har jag och Damita tävlat i Olofström :)
Jag är både jätte nöjd och mindre nöjd!
I 1.10 klassen var hon hur fin som helst.. Felfri i grunden men tyvärr föll allra sista bommen SOM VANLIGT :( Vår vanliga otur med andra ord...
Hon blev lite tittig på ena kortsidan när hon skulle hoppa räcket ner, tror det var 10an? Så det ser ju faktiskt lite roligt ut, haha. Börjar känna mig riktigt säker på den höjden nu (y Tycker inte ens det är högt längre...
Valde därför att prova på 1.20 idag också eftersom hon kändes fin och så. Vad ska man säga, kanske inte det bästa resultatet eftersom jag plockade några bommar, men vafan... Vi kom runt banan i alla fall!?
Dock la jag faktiskt inte henne så pass dåligt på något hinder så vi kraschade in i det utan det var mer "lite för nära" ibland som gjorde att hon rev det eftersom hinderhöjden var så pass hög. Så jag är ändå helt okej nöjd med tanke på att det var skithögt och jag hade lust att börja gråta innan jag gick in i den klassen... Hahaha.
Sen bryr jag mig inte vad folk snackar, jag skäms inte direkt över den rundan för det var inget min häst far illa åt :))
 
Allra första språnget i 1.20 :) Min fina älskade Damita <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0