Helgen som varit..

Äntligen tid och ork att blogga! :)
Jag har verkligen haft fullt upp denna helgen och tänkte berätta lite om vad jag har gjort..
 
Fredagskvällen spenderades hemma i bästis säng för x-factor mys :D <3
Skandal att Oscar åkte ut men det är ju en annan sak...
Blev även god mat och godis + en övningskörrunda med den absolut bästa läraren (jag), HAHAHA. Kände direkt att det var min grej..
 
Efter 4h sömn ringde klockan vid 4 morgonen därpå eftersom jag skulle börja jobba vid 6. Jobbade 6.5h sen hem snabbt för att rida och fixa i stallet (men hann faktiskt med att lägga upp träningsvideon också utan ljud, YES liksom) och sen vidare på 20-års fest :D Riktigt skoj var det, mindre skoj att dom hyrt in liveband och att vi skulle dansa pardans när jag verkligen har noll taktkänsla och inte kan dansa, MEN jag lyckades stå kvar på benen i alla fall, precis.....
Bjöds även på massa god mat och fika! Tack för en toppenkväll allihopa :D
 
I söndags, med andra ord igår gick jag upp efter ännu en natt med bara 4h sömn för att tävla i Hässleholm med hästen :) Jag är både nöjd och besviken, mest besviken på att vi alltid har sån jäkla otur!
Hoppade 1.05 och 1.10.
 
1.05: Felfri i grunden men översteg maxtiden med 3 hundradelar så jag fick inte fortsätta på omhoppningen... Hur schysst!? Red noggranna vägar (utan att överdriva) och hade ett normalt tempo. Hann hoppa ett hinder i fas2 innan dom avbryt mig. Var väl sådär lagom glad.... Dock stämmer inte alls tiden med filmen från mobilen och jag fattar fortfarande inte hur jag kunde få tidsfel med min häst som tar så mycket mark. Men men, Damita var fin i alla fall vilket var huvudsaken :)
 
1.10: Kan ju säga att jag kände mig stressad tidsmässigt här vilket tyvärr påverkade min runda :( Men kom runt felfri i grunden med ett högre tempo, och fortsatte sedan att tänka på tiden i omhoppningen vilket gjorde att jag vände för snävt in på 2 hinder som Damita inte riktigt hann att uppfatta samt att jag petade ner en bom där det blev ett liten missförstånd då jag ville få in ett galoppsprång till. Men men, får se det som så att hon faktiskt bara rev ett hinder på hela dagen, vi red felfria grundomgångar (bortsett från 1 tidsfel) och att hon kändes väldigt fin f.ö så jag kunde rida mina avstånd osv. Så jag är trots allt nöjd med dagen :)
Har lärt mig en sak i alla fall, att jag inte tänker rida fler snäva svängar.. Rider hellre noggranna vägar och att det ska bli en snygg runda och istället kanske håller ett lite högre tempo!
 
Lite bilder från 20-års festen :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0