FACEBOOK HACKERS BESEGRADE AV MIG!

Igår besegrade jag två facebook hackers som för några månader sen tagit en killes konto, fan vad king!! :D
Kan även tilläggas att det var ett rättså /känt/ facebook konto med 5000 vänner...

Så här gick det till!
Dom började skriva till mig på facebook i förgår och jag tänkte inte så mycket på det och svarade lite ibland, var bara helt simpla frågor som man brukar skriva.. Då misstänkte jag ingenting utan trodde att det var den här killen som skrev. Sen började dom personerna gilla alla mina bilder och ragga överdrivet mycket på mig så först då misstänkte jag att något var fel, fick bara vibbar av det. Så kollade jag runt lite och lyckades hitta en till fb med samma kille på profilbilden, dock med mycket färre vänner. Gick in och läste lite på loggen och ganska långt ner fick jag syn på att han skrivit att hans andra facebook blivit hackad. Då förstod jag ju.. Så då tänkte jag vara lite smart och lekte jätte intresserad och sa att jag skulle lägga upp en sexig bild på mig själv på hans fb om jag fick lösenordet, HAHA. Då visste jag alltså att dom var fejk men dom trodde fortfarande att jag trodde att det var han. Var så jävla förbannad på att dom skrivit och försökt lura mig samtidigt som dom faktiskt hackat sig in på ett olagligt sätt. Osmarta som dom var, trodde faktiskt proffsen var liiite smartare än sådär ;), så gav dom ut lösenordet och jag loggade in.
Märkte dock ganska snabbt att det hela blev svårare än jag trodde eftersom jag loggades ut hela tiden. Från början trodde jag att det var en liten snorunge som tagit det men det var först nu som jag fattade att det faktiskt var riktiga hackers som dom skrivit om i tidningarna..
Kände mig ganska stressad tack vare att jag loggades ut efter 1min varje gång och dom var inloggade samtidigt. Min första plan var att jag skulle hålla mig inloggad till dom loggade ut, men den sprack ju igen så jag fick snabbt tänka om.
Jag gjorde en helt ny hotmail som var snarlik den förra och la till den på kontoinställningarna också som gjorde att dom inte la märke till att jag lagt till den.
Jag började byta lösenord och då upptäckte dom mig och jag loggades ut hela tiden men lyckades komma in rätt många gånger innan jag trodde att det var kört.
Hela facebook sidan blinkade när jag loggades ut och lösenordet verkade inte gå att byta när dom var inne... Läskigt att det finns folk som kan göra på det där sättet.
Han skrev till mig på msn och undrade om jag var så dum i huvudet som trodde att jag skulle lyckas ta hans konto, om jag inte trodde att han var smartare än så? Då svarade jag att jo han var nog jävligt smart som lyckats hacka sig in på en facebook. Sen började han bli kaxig och skrev att dom var riktiga hackare osv innan dom loggade ut.
Blev sur som trodde att jag misslyckats när jag var så nära men då slog emailen mig i huvudet XD Trodde inte riktigt på det där men värt ett försök. Efter lite jobb med koder skickade till emailen osv kom jag faktiskt in igen hahaha, och då loggades jag inte ut som tidigare eftersom dom inte längre var inne.
Så då tog jag väck deras email helt som gjorde att dom inte på något sätt kan få lösenordet skickat och bytte lösenord runt 5 gånger eftersom man kan komma in med sitt förra lösenord om man trycker på knappen att man glömt det och fyller i att man inte minns att man bytt lösen, sjukt men sant haha.

Så detta är vad jag har sysslat med inatt :D
HAHAHAHAHA, för mycket fritid? Ähm jaa, men det var jävligt roligt också.

Idag fick killen tillbaka sin facebook och man kan ju säga att han var glad!
Undra om fler skulle göra samma sak för en okänd person?


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Bra jobbat tjejen! :D

2012-01-24 @ 16:00:13
URL: http://reccana.blogg.se/
Postat av: Sandra Karlsson

Tack så mycket! :D

2012-01-24 @ 18:14:32
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: ellinor

om man ska logga in med ett gammalt lösen, hur går man till väga då..? hittade ingenting på ''glömt lösenord'' men jag kan ju vara blind.. tack på förhand ;D

2012-01-25 @ 11:00:37
URL: http://ellinorm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0