Söndag

Roat mig denna tråkiga söndag med att rida 4 hästar! :D Hahaha.
För mycket fritid? Jaa, ibland ;)
När det är sånt väder som det varit idag hade jag lätt kunnat rida 4 till!
Så sjukt härligt med värme, sol och blå himmel.

Började i alla fall med min egna buse och hon var super duktig^^,
Har börjat få ihop pusselbitarna till saker och ting nu vilket gör att man får en förklaring också!
Jag har haft problem med att sitta snett i sadlen sen jag skaffade Damita, vet dock inte om det är hon som fått mig till det eller vad det är...
I alla fall så har Damita haft svårt att gå rakt i vänstervarvet, hennes bak har skjutits inåt mot mitten och hon har varit lite lätt ställd åt ena hållet, inte så konstigt när jag suttit och lutat mig mot vänster!?
Den senaste veckan har jag verkligen tänkt jätte mycket på hur jag sitter, jag är inte van att sitta i mitten på henne i den sadlen så det är inte det lättaste att ändra på.
Men redan nu har Damita börjar gå både bättre och rakare när man rider runt hela spåret i vänstervarvet :)) Känns bra att få bekräftat att felet hänger på mig och inte hästen :)

Red även Lis 3 hästar eftersom hon glider runt i Stockholm ;)
Gick faktiskt riktigt bra med allihopa, första gången jag red både Maggie och Kiwi (och tredje gången Savo) och jag blev chockad hur bra dom lyssnade på mig :D
Kiwi var nästan som att rida en grå Daiman.....

Har även varit på bio med Agnes i Bromölla!
Vi kollade på This means war och den var riktigt bra faktiskt :)
Och bara för att jag är världens bästa kompis betalade jag :D

Nu beger jag mig till Ida för att kolla på big brother! ;)
Undra vilken som åker ut ikväll!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0