Dubai dag 8

Igår var jag och mamma som sagt och kollade på Usher och Katy Perry och det var sjuukt bra! :)
Lite jobbigt dock att stå upp i 8h bara, min kropp kändes som 80+ efter det..
Det började med att vi köade i 1h och efter det stod vi och väntade framme vid scenen i ytterligare 2h till.
När klockan var sju trodde vi att konserten skulle börja men då var det prisutdelning för en stor "fallskärmstävling" som varit här och sedan fick vi träffa Felix Baumgartner (han som slog världsrekord i oktober med att hoppa 37km från rymden), lite coolt ändå (: Efter allt det bjöds det på ett riktigt stort fyverkeri, varade säkert i 20h och det var utan tvekan det största jag häftigaste jag har sett.
Klockan åtta började Usher att uppträda i 1,5h, sedan var det 1h "paus" innan det var dags för Katy Perry.
Vid 12 var allt färdigt och då åkte vi direkt hem och la oss..
Men det var verkligen värt all väntan, vi fick stå längst fram och båda var riktigt bra live :))
 
Idag åkte vi och besökte en ny strand som ligger längst bort av dom som tillhör dom finaste.
Al mamzar hette denna och det var som en gigantisk park som innehöll 4 stränder. Kostade 5 dirham i inträde, ca. 10 kr, och vi besökte 2 av de 4 möjliga. Ett jätte mysigt ställe med massa palmer, inte så mycket folk och såklart en fin strand och klart vatten!
Jag som var så trött från igår somnade så jag har fått mycket färg på baksidan idag, haha^^,
När vi kom hem från stranden var jag och pappa duktiga och tog en runda till gymmet. Sprang 5km på löpbandet och sedan doppade vi oss i poolen innan jag la mig i ett bad på det också :D
 
Nu väntar jag på att vi ska äta :)
Får välle se vad det blir för ställe idag, men först ska jag självklart bjuda på lite nya bilder!
Det blev mobilen som fick följa med idag, så inga direkt bra bilder men tog även lite små filmklipp här och där som jag tänkte ladda upp lite senare, har suttit med det ett tag nu och mitt tålamod är slut...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0