Dubai dag 3

Igårkväll var vi ute på en pub och tog en drink :)
Först släpptes vi av på ett disco där dom begärde leg på mig, det är nämligen egentligen 21 års gräns på alla ställen här, men är man som tjej uppklädd brukar man lyckas komma in ändå. Dock har jag världens smartaste pappa som snabbt svarar: Nej det har vi inte, men hon är 20. HAHA, tack pappa.. Lyckat! Men tydigen visste han inte om åldersgränsen här så förhoppningsvis kommer jag in på allt annat i alla fall om han kniper igen munnen hädanefter...
Vi fortsatte istället till en pub som var megastor, den största jag sett med andra ord. Där kom jag in utan problem i alla fall :))
Det var runt 10 rum på nedanvåningen + 2 våningar till!? Helt sjukt...
Var riktigt snyggt också och toaletterna var helt klart utöver det vanliga.
Jag tog en pinacolada som säkert kort, antagligen världens godaste drink även om ingen slår Caspers i Alanya!
Var mycket folk där också, men det saknades ett ordentligt dansgolv.
 
Idag när man vaknade hade pappa serverat upp en stor frukost i vår lägenhet :)
Efter det drog vi till en ny strand som kallades Marina beach, igår var vi på den största och närmaste som jag tror kallades Jumeira beach park^^,
Något mindre folk på Marina och dessutom var vågorna mindre men samtidigt mer strömt, det kan dock även bero på vädret så svårt att säga :)
För dom som är intresserade om temperaturen i Dubai såhär års ligger den på runt 27 grader i skuggan om dagarna, ungefär upp mot 35 i solen och 26-28 grader i vattnet. På kvällarna blir det såklart svalare utan att det blir kallt, så långärmad är inget som har behövts än så länge i alla fall.
 
I matväg åt jag upp min pastarätt från igår medan resten av familjen beställde in nytt från en kinarestaurang. Jag smakade en dessert därifrån istället, friterad banan med glass. Var sjukt gott!
Idag har jag inte hunnit med gymmet men är tillbaks på löpbandet imorgon (:
Nu ska vi snart nämligen in till "city" och besöka världens största shoppingcenter med 1200 butiker som f.ö har öppet till 00.00 varje dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0