Ridning i stormen + nysmörjda grejer! :)

Idag fick som sagt Damita vila eftersom hon är nyvaccinerad :)
Så jag tog ut Quinnie en runda istället i stormen... hahaha.
Kände att det var en perfekt dag att testa en ny häst :D
Hon sprang mestadels på tårna och blev stirrig av den hårda vinden men jag tycker ändå att jag lyckades ganska bra för att vara första gången jag satt på henne!
Tror hon kan bli riktigt fin med lite träning trots sin ras. Mitt nya projekt! :D
Ska ta några varv på henne imorgon också tänkte jag...
Visst springer hon med huvudet uppåt ganska mycket, men i mellan åt gick hon faktiskt fint även om det gick ganska fort XD

Jag har även varit duktig och smörjt alla mina 3 träns + förbygel och martingal och igår var det sadlen som fick putsas! :D Så nu är allt som nytt... (y

Igår så hittade jag en död groda utanför stallet hahaha. Såg ut som i en film, trodde faktiskt inte dom låg sådär med händerna utåt och med tungan ute på riktigt HAHA.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik medan Ida städar mitt överstökiga rum :D HAHA! *gillas*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0