Dressyrpass med bomövningar

Vid 5-tiden idag gick jag bort med Damita till ridhuset.
Det blev ett blandat dressyrpass idag vilken faktiskt verkade omtyckt från Damitas sida :)

Jag tränade bl.a. sitsen och balansen idag och red väldigt mycket utan stigbyglar.
Jag själv tycker det är väldigt viktigt att göra det ofta. Man får så himla mycket bättre balans och sits! Jag känner verkligen hur man kommer ner i sadlen och kan följa med i hästens rörelser på ett helt annat sätt^^,
Jag brukar försöka få med det ett par gånger i veckan (:
Sen finns det självklart hästar som det inte går att träna detta på, men på Damita fungerar det utmärkt.

Vi red även över lite förhöjda bommar vilket Damita är riktigt duktig på. Hon lyfter verkligen högt på benen och har en bra takt.

F.ö gick Damita bra genom hela ridpasset och jag är nöjd! Om man nu skulle påpeka någonting skulle det väl vara att hon blev rädd för en liten snöfläck i ridhuset XD Min lilla fjant <3


Bilden är från sommaren 2009 och min outfit är verkligen inte den snyggaste! Men jag hoppas ni står ut.

                                                                                                                                           

                                                                                                        


Kommentarer
Postat av: Erica

Outfiten är snygg enligt mig, visst du kunde ha haft mer matchande ridkläder men det var snyggt ändå :D

2010-12-18 @ 22:05:00
URL: http://horsegeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0