Ännu en hoppträning...

Gårdagens hoppträning gick ganska kasst faktiskt ;P
Men samtidigt betydligt mycket bättre än förra gången :)
Dock om man kollar tillbaka för två gånger sedan då det gick riktigt bra var hela träningen värdelös igår ! Haha.
Så fort Damita inte har sitt tempo, energi och galopp blir det svårt för mig. För det är då jag kommer fel på hinderna :/ Känner mig som en nybörjare, speciellt när det går så mycket bättre för alla andra. Dock är jag medveten om att min häst är väldigt stor och maffig och inte jätte lätt att hitta avstånd med, men ändå!
Känns som jag platsar i en nybörjar ponnygrupp ungefär :D

Tänkte klippa ihop en video eftersom Ida var supersnäll och följde med och filmade :))
Får se när jag får tid till det...
Funderar på att ha alla bra hopp i början sen allt fail i slutet :D

Det värsta är ändå att för ett par veckor sedan "sträckte" jag svanskotan eller något och har haft ont sedan dess. Men från igår har jag ännu ondare nu och kan inte ens böja mig, det suger :/ Jag är ändå rätt glad att jag tog beslutet att inte bära några hinder igår eftersom jag kände hur ont jag hade redan efter hoppningen. När jag vaknde nu i morse var det verkligen hemskt ! Borde nog kollas upp...
Och jag som skulle tävla på lördag, får väl se hur det blir med det :( Kanske om jag knarkar massa värktabletter innan......

Ett stort tack till Alicia för lånet av ridstövlarna!
Idag kunde jag i alla fall sitta kvar i sadlen om inte annat XD


Bild från videon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0