Hoppträning

I torsdags hopptränade vi som vanligt för Camilla :)
Är riktigt nöjd denna gången faktiskt!
Det spökar fortfarande längst ner på kortsidan som gör att hon "flyr" därifrån vilket lätt kan leda till problem med de hinder som står där, men det löste vi ändå på bästa sätt tycker jag! Finns inte så mycket mer att göra mer än att gilla läget ;)
Jag själv hade lite problem med att få in mina galoppsprång på en svår böjd linje till en början vilket gjorde att jag kom lite tokigt där, men sedan tipsade min hopptränare mig att rida in betydligt senare som gör att bågen blir större eftersom Damita är så storgalopperad och behöver sin plats och då gick det hur bra som helst :)
För övrigt var det inga konstigheter, Camilla sa att hon hoppade jätte bra idag så allt kändes super till tävlingen!

Här om dagen låg Damita ner i hagen vilket man sällan ser. Detta var faktiskt första gången jag kunde fota en liggande bild på henne, hahaha efter över 3 år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0