Damita har flyttat

Igår hade jag fullt upp så fick helt enkelt ingen tid över att blogga..
Jag kan i alla fall berätta att jag har flyttat Damita till ett annat stall. Behöver inte säga så mycket mer om det än att Damita har fått stå själv i hagen de senaste dagarna och det förtjänar ingen att göra!
Man har sett på Damita att hon varit orolig sedan hennes sällskap försvann och jag har själv mått dåligt över att släppa ut henne till en tom hage.
Lite bråk och kasst sammarbete kan man väl leva med, men jag måste alltid i första hand tänka på min häst, och jag garanterar att hon inte hade valt att stå själv och komma in tidigt varje dag innan det blivit mörkt.
Dessutom kommer säkert snön snart och jag har redan haft min häst på vägen en gång, finns ingen chans i världen att hon kan stå själv hela vintern.
Visst kommer jag sakna mitt gamla stall lite, har liksom aldrig varit någon annanstans, men i nuläget kunde vi inte vara kvar.
Det betyder hela världen för mig att se dig glad igen <3
Hon fann sig direkt på det nya stället så det känns riktigt skönt :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Min pålle står själv nu med.. :( den andra tjejen tog sitt pick och pack och åkte jättesnabbt..

Vilket stall är ni i nu ?

2012-01-11 @ 21:00:23
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/
Postat av: Sandra

Fyfan vad tråkigt :(

Min häst stod själv i 2 dagar sen gjorde det så ont i mig att se henne ledsen och orolig så dagen efter vi ringt ägaren till det nya stallet kunde vi flytta hästen.

Så det blev ett väldigt hastigt beslut, men gjorde det för hästens skull. Det var ingen annan i stallet som brydde sig om att min stod själv så ;P

Hos Anette ute på Larsagården där även Heidie har sin häst. Visste att jag hade säker stallplats där ute eftersom Anette velat länge nu att jag ska flytta dit min häst, så det känns skönt :) Vi anlände med ett varmt välkomnande så det var så himla härligt! :D



Glömde svara på ditt förra också.. Jag har tränat för Anders Wemlerth innan men jag och min häst passade inte riktigt ihop med han då. Dock var det precis när jag köpt hästen och i stort sett inte kunde något så vet inte hur det skulle vara idag :)

2012-01-12 @ 20:55:30
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja det är skittråkigt.. känns ensamt för en själv också när man är i stallet.. Men man blir ju ledsen när man ser hästen ensam :/ hoppas att det dyker upp någon snart.



Jaha där ja :) va bra ! Det var där jag brukade hyra transport innan när jag skulle iväg med ridskolans hästar och tävla !



Aha, ja, kanske värt att testa :) jag har svårt att bestämma mej, jag gillar så många tränare, haha :) Gillar både Bettan på boke, Camilla & Anders. Alla är helt olika men alla 3 har nånting jag vill ha hos en tränare :P så jag försöker skifta lite så jag får alla de bitarna :)

2012-01-12 @ 21:31:00
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/
Postat av: Sandra

Ja eller hur :/ Det får man hoppas!



Haha ja jag hyrde också alltid transport där innan vi köpte egen :)



Ja det är bra att variera sig lite ibland^^,

2012-01-14 @ 11:55:06
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0