Alla <3 - dag

Min alla hjärtans dag såg ut såhär...

Dagen börjar med jobb vilket leder till att jag får jobba över eftersom det är jätte mycket att göra. Tvingas dra så snabbt det lugnat ner sig eftersom hästen ska skos. Hinner i princip hem och byta om och ut till stallet då telefonen ringer. Var jätte mycket folk där igen och massa jobb och stress så det var inte annat än att lämna hovslagaren med hästen, köra hem och byta om igen och tillbaks till jobbet. När jag kommer hem är jag jätte stressad för jag ska träna med hästen. När vi äntligen kommer iväg hinner vi inte mer än halvägs förrän vi kommer på att vi glömt pengar, så vi fick vända. Denna gången kom vi fram till stallet, men då kommer vi på att vi glömt nycklarna till släpet..... Så det är ju inget annat än att vända.

Hoppas alla fick en trevlig alla hjärtans dag :)
Jag hann inte ens tänka på att det var det och definitivt inte fira den heller! Haha.
Somnade direkt när jag kom hem sen...

Nu ska jag och mamsen in till ridhuset med Damita :)
Tränade dressyr igår för första gången på... Ja jag vet inte hur länge, över 1 år i alla fall!?
Pia tyckte att Damita blivit superfin, bra takt, form, lösgjord och hon arbetade med ryggen och bakbenen. Riktigt roligt och höra med tanke på att jag bara jobbat med henne själv sen jag tränade för henne sist :D
Problemet är såklart bara jag... Jag sitter snett i sadlen och jag har alltid trott att det är mitt egna slarviga fel, men igår fick jag reda på att det faktiskt kunde vara mitt bäckben som var snett efter en avramling eller något liknande :S Lät läskigt och det behövdes tydligen kollas upp nu när jag är så pass ung för i så fall går det att rätta till :) Så nu ska jag tydligen börja gå hos sjukgymnasten också hur jag nu ska hinna med det... XD

Jaja mot ridhuset och sen ska jag faktiskt tillbaka till jobbet IGEN...
Men men, får tänka pengar! ;) Längtar till jag får lön :D
F.ö hade jag och Josefin jävligt roligt på jobbet idag, fast det har vi alltid nu för tiden i för sig.. Trivs så himla bra, skulle inte byta ut det mot något annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0