Hopptävling

Idag var det dags för första utetävlingen för min och Damitas del :)
Hoppade bara en 1.10 klass.
Hopptränade även på gräs i torsdags och det gick jätte bra!

Dessvärre gick inte tävlingen lika bra, men kan inte påstå att den gick dåligt heller.
Är dock både besviken på mig själv och Damita.
Allt flöt på väldigt bra fram till 7an, var felfri och hon kändes fin i sprången även om hon var spänd och tittig för omgivningen mellan hinderna.
Ser ett bra avstånd, har en bra galopp och precis innan hindret vänder Damita förbi för att hon kollar på det nymålade planket, suck ! Blev förvånad för Damita brukar aldrig vända förbi och vara tittig på själva hindret. Riktigt besviken på henne där faktiskt, hon var bara allmänt dum.
Tog det igen och då hoppade hon såklart det utan konstigheter...
Sur som jag var rider jag mot sista hindret som är en kombination. Svår sväng in och jag har helt tappat energin i ridningen och kommer för nära men kommer över, hade dock ingen fart för att hoppa det sista ut så jag vänder självmant ifrån det och försöker igen, så gör jag samma misstag igen! O.o Blir så trött på mig själv ibland...
Så blev utesluten bara för att jag självmant vände ifrån, men hellre det än att krascha rätt in i hindret !
Ångrar att jag inte hoppade 1m också, hon brukar behöva den förklassen för att kolla på allting...
Dock var det stor skillnad på sprången jämfört med när jag brukar börja på 1m.
Ska in där imorgon igen och ta en 1.10 klass. Nu är det regional också = ännu svårare banor så nu måste jag skärpa mig, blää blir så sur på mig själv ibland :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0