Morgonridning på berget :)

Godmorgon allihopa!
Min klocka ringde klockan halv åtta i morse eftersom jag skulle upp och rida med Amanda, 5h sömn känns sådär...
Vi började med att trimma hästarna på ett fält i en kvart ungefär. Damita hade rättså dålig framåtbjudning och energi underifrån. Det kan kanske bero på att dom knappt fått något hö dessa dagarna då gräset i hagen börjat försvinna, så det börjar väl bli dags att hon ska få all sin mat fullt ut som tidigare igen :))
F.ö var hon väldigt fin och behaglig att rida. Hon bar upp sig bra och var väldigt mjuk i handen samtidigt som kroppen var lösgjord och rörlig, härligt!
Vi avslutade ridpasset med en skrittrunda på ryssberget^^, Jag passade på att njuta lite extra av det eftersom det faktiskt är så att jag ska flytta tillbaka Damita till sitt riktiga stall i eftermiddag och närheten till berget försvinner :( Jag har ju endast haft Damita hos Amanda som tillfälligt sällskap till sin ena häst, mycket längre än planerat men det har bara varit kul, men nu är även den andra frisk igen och redo för att flytta hem.
Det är blandade känslor, det positiva är närheten till ridhuset och padocken på ryttarföreningen jag är medlem på, men det negativa är att skogen, ridsällskapet och hela min och Amandas stämning i stallet försvinner :( Även vårt samarbete har fungerat super och jag har märkt att det är så himla mycket lättare att bara vara två.. Hahaha, jaja det är såhär det ligger till i alla fall :D

Damita var nöjd och glad efter att ha fått sitt hö efter ridpasset. Bjuder på en bild från dagen! Inte världens bästa, men den får duga.


Hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0