Lokal hopptävling i Hässleholm + en halv ryttare...

Idag har jag och Damita varit i Hässleholm och tävlat :)
Kändes lite sådär att åka dit eftersom träningen sist inte gick speciellt bra...
Men guuud vad glad jag är för jag valde att åka dit ändå :D
Tävlingen gick verkligen super!!
Idag var den gamla Damita tillbaka, hon som brallar ur, sprudlar av energi och bockar! :') Hon som attackerar hinderna så fort dom börjar närma sig <3 Min alldeles egna hoppetossa :D

I alla fall...
Först hoppade vi 1m, blev dubbelnolla och dessutom placerad :D I 1.10 var hon egentligen lika fin, om inte finare, men vi fick tyvärr ett pet och kom en ifrån placering!
Jag brukar tycka hon hoppar lite halvdant i 1m, vet inte om det varit för att det är för lågt eller för att det helt enkelt är första klassen och hon inte kommit igång riktigt ännu. Men denna gången hoppade hon hur väl som helst i både 1m och 1.10! :)) Känns hur bra som helst.
Kom liiiite för stort på en oxer i 1.10 som gjorde att hon petade ner bommen, men det var absolut inget som störde hoppet egentligen eftersom det endast handlade om centimeter. Men det gör absolut ingenting! Visst kan man tycka att hon skulle klara det ändå, men oxern var maxad och bred och då måste man kunna rida perfekt in så jag tar på mig felet själv :)

F.ö så satsade jag inte på några placeringar denna gången utan målet var att komma runt med snygga rundor. Så jag red noggranna vägar och stegade upp båda banorna så jag fick rätt antal galoppsteg överallt. Jag lyckades alltså med avstånden! Det kunde inte bli en mer lyckad tävlingsdag, jag är verkligen helnöjd!

Ingen kan förstå min lycka just nu!
Från en dålig tävling och två kassa träningarna till detta. Efter dessa gångerna kändes det nästan hopplöst ett tag, men nu har jag äntligen fått tillbaka motivationen igen och jag längtar redan till nästa tävling.

Om vi ska ta och gå över till det sämsta av det sämsta så har min rygg, eller ja svanskota, blivit jätte kass från idag haha... Jag har ju som sagt sträckt den tidigare och var lite skeptisk till tävling idag eftersom jag fick jätte ont efter träningen sist. Första klassen idag gick okej även om jag hade ont, men när jag skulle rida fram till 1.10 hoppningen hade jag så jävla ont så jag hoppade bara ett litet kryss innan jag gick in på banan HAHAHA XD Kände att jag behövde spara på mig! Som tur är gick rundan hur bra som helst ändå trots att jag inte hade så mycket styrka i sitsen och jag var så fokucerad på tävlingen så jag inte kände av något förrän efteråt...

Nu ikväll har jag fått ta morfin tabletter som jag har över sen jag var skadad sist som har hjälpt lite i alla fall... Får väl se hur jag känner imorgon!

Dagens andra minus var framhoppningen! Den var jätte rörig på alla sätt... Inte för jag använde den så effektivt men ändå. . . Hahaha :))


Stand up for the champions! Vi är på G nu igen...
Min finafina Damita <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur sträcker man svanskotan ? :S det är ju ett ben.

2011-09-11 @ 08:55:33
Postat av: Sandra Karlsson

Ja du har nog rätt, jag är inte så kunnig när det gäller sånt men i alla fall...

Bar vatten fel och kände att jag sträckte mig och nu har jag ont i svanskotan/svanken. Vet inte vad man ska kalla att man gjort haha :P

2011-09-11 @ 09:36:50
URL: http://strawberrywhite.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Peppa! =)

2011-09-11 @ 12:12:27
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Silje Marie

Trevlig blogg!

Rösta på Kristoffer som nye leverpostei barnet!



länk:

http://www.seher.no/874959/artikkel/#/bidrag/d/3148288/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0