Hösten är här, gör det bästa av det!

Nu har jag nyligen kommit hem från stallet.
Har både gått dit och hem, fyfan vad kallt!
Hade min tjockare jacka på mig men frös ändå, vart har sommaren tagit vägen?
Red i alla fall Damita en stund i padocken och hon var hur duktig som helst <3 Fina häst!
Jag bara blickar tillbaka på för något år sen när jag fick bära upp henne i alla gångarter och hur omusklad hon var när jag köpte henne, nu har hon satt massa muskler och bär sig själv hur bra som helst. Dessutom är hon fruktansvärt mjuk i munnen, följsam och smidig. Min hopptränare har även sagt till mig att det är väldigt svårt att få en så pass "gammal" häst att ändra sin hoppteknik. Tidigare slängde hon sig bara över hinderna, nu hoppar hon faktiskt med ryggen. Jag fick bekräftat att jag lyckats och det är inte många som gör det förutom dom som sitter och rider 10 hästar om dagen...
DETTA är anledningen till att jag skiter fullständigt vad som står i andras bloggar :) Hade varit skillnad om någon riktigt duktig ryttare påpekat det, men dom är inte så omogna och skriver skit om andra på internet. Speciellt inte om någon man inte känner, eller ens träffat. . . Pinsamt :P

Nu sitter jag här och försöker värma mig med en kopp te.
Det godaste som finns att dricka när det är kallt ute kan vara vanilj te med lite socker i + en skvätt grädde. Mums! Annars är te överlag ingen direkt hit...

Snällaste Jane släpper ut Damita imorgon också, tack hjärtat <3
Tänk om alla hästmänniskor hade varit som henne, vad enkelt allt hade varit då?
Ska även tilläggas att vi känt varandra i en vecka och redan från första dagen var det som om vi känt varandra i flera år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0