Morgonridning + vaccination...

Idag fick man stiga upp tidigt eftersom vi skulle vara hos veterinären och vaccinera Damita vid halv 10...
Jag hade ju planerat att rida innan så strax innan 8 bar det av till stallet för morgonridning idag :)
Hon var inte direkt mycket lugnare än igårkväll utan var även överladdad idag, frågan är bara vad hon laddar för? Hahaha.
Hur som helst så gick det bra ändå :D Skritten och traven satt direkt, galoppen var dock lite mer att jobba på idag... Så fort hon är på detta pigga humöret påverkar det galoppen då hon bara vill dra iväg osv, men i slutet lyssnade hon super, härligt :))
Även hennes svaga högersida släppte vilket inte alltid är jätte lätt när allt hon har i hjärnan är full fart framåt x)

Det var en svettig teddybjörn som vi sedan lastade och åkte till veterinären med för sin andra spruta av 3. Trodde det skulle räcka med två, men där hade jag lite fel..
Det positiva var dock att denna sprutan inte påverkade ridningen överhuvudtaget vilket gör att jag äntligen kan hoppträna imorgon! :D Wiieee :)

På vägen hem åkte vi även inom stallbyggen för att inhandla lite hästmat :)
Hon i kassan sa att det endast var 2.5 grader här i morse och att i Karlshamn, som bara ligger en litet bit härifrån, hade haft minusgrader och fått skrapa rutorna i morse, det är ju helt sjukt!


Det blev alltså att klä sig varmt idag, jag har f.ö precis vaknat vilket
syns på mina ögon, hahaha skitbra.


Jag och Damita efter morgonpasset :)


På plats hos veterinären, fantastisk utsikt!


Tittut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0