Lokal hopptävling i Östra Göinge!

Idag var det dags för en efterlängtad hopptävling vilket denna gången blev i Östra Göinge :)
Igår red jag nästan i 1h i hopp om att hon skulle vara något lugnare än vad hon var på träningen sist - och det var hon också, skönt :D
Trots att det inte blev någon felfri ritt är jag väldigt nöjd med dagen.
Damita hoppade väldigt väl och var mjuk och fin i munnen vilket gjorde att jag kunde reglera avstånden betydligt mycket bättre :)
Klasserna vi tog oss igenom var 1.05 och 1.10.

Resultat

1.05 - 4fel. Fick ett retfullt pet in i kombinationen, har ingen direkt förklaring till nedslaget. Tyckte hon var lite slarvig x) Haha. Dock kom jag liite nära på en oxer som dessutom var väldigt maxad vilket Damita klarade ändå så där jämnar det väl ut sig eftersom det var mitt fel. Annars var hela banan klockren, kändes super.

1.10 - 8fel. Kändes hur bra som helst de 5 första hinderna, avstånden stämde och Damita hoppade super. Dock när vi kom till hinder 6 vilket också var in i en kombination blev hon något för pigg och stark och jag tog tag i henne alldeles för sent, därav nedslaget. Efter jag fått tillbaka henne gick det hur bra som helst att hoppa 7an men även till sista hindret drog hon iväg och där hann jag inte ens ta tillbaka henne så hon hoppade mer framåt en uppåt. Dock inga direkt konstiga hopp och avstånden kändes bra.

Banorna var både maxade och kluriga att lära sig så jag är hur nöjd som helst :))
Bortsett från lite tramserier på framhoppningen till sista klassen har jag inget att klaga över^^,

Puss på min fina häst <3
Och kapacitet finns det där också!



Dagens outfit ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0